صفحه اصلی > تکنولوژی و علم و فناوری : خطر در کمین شرکت اپل

خطر در کمین شرکت اپل

خطر در کمین شرکت اپل

مدتی پیش، شرکت اپل توانست یک پروندهٔ شکایت بزرگ را حل کند؛ اما به نظر می‌رسد که تیم حقوقی این شرکت مجبور خواهد بود با پرونده‌های جدیدی روبه‌رو شود. مدتی پیش، شرکت اپل توانست یک پروندهٔ شکایت بزرگ را حل کند؛ اما به نظر می‌رسد که تیم حقوقی این شرکت مجبور خواهد بود با پرونده‌های جدیدی روبه‌رو شود.

یک قاضی فدرال اعلام کرد که میلیون‌ها مشتری اپل می‌توانند از این شرکت به خاطر ایجاد انحصار در بازار اپلیکیشن‌های گوشی آیفون و اجبار مشتریان به خرید برنامه‌ها از اپ استور، حتی با قیمت‌های بالاتر از مقدار واقعی، شکایت کنند.

در ماه مارس ۲۰۲۲، یعنی اسفند ۱۴۰۱ و فروردین ۱۴۰۲، ایوان گونزالس راجرز، قاضی محلی در یکی از ایالات آمریکا، از ثبت شکایت جمعی علیه اپل خودداری کرد. این قاضی حالا اعلام کرده است که فقط دارندگان حساب اپل که مبلغ ۱۰ دلار یا بیشتر را برای خرید برنامه از اپ استور هزینه کرده‌اند، می‌توانند از اپل شکایت کنند.

راجرز می‌گوید که با وجود محدود کردن شاکیان، احتمالاً اپل با نزدیک به ۱۰ میلیون شکایت روبه‌رو می‌شود، البته این عدد ممکن است کاهش یابد.

دو متخصص از جمله دنیل مک‌فادن (برندهٔ جایزه نوبل اقتصاد) که پیش‌تر اعتبار آن‌ها توسط اپل رد شده بود، قرار است در این پرونده به‌عنوان شاهد و کارشناس برای ارزیابی چگونگی آسیب‌رساندن اپل به مصرف‌کنندگان حضور داشته باشند.

پیش‌از این، قوانین دست‌وپاگیر اپل از سوی اتحادیهٔ اروپا زیر سؤال رفته بود و این اتحادیه از اپل خواست تا امکان پرداخت خارج از اپ استور را برای مصرف‌کنندگان فراهم کند.

با توجه به مشکلات متعدد اپل پس از عرضه گوشی‌های آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس و نقص‌های امنیتی در هدست واقعیت مجازی اپل مدل ویژن پرو، این شکایت جمعی می‌تواند زلزله‌ای در این غول فناوری ایجاد کند.

Admin

پست های مرتبط

معرفی جذاب‌ترین امکان استوری اینستاگرام

اخیراً، اینستاگرام استیکرهای جدید و هیجان‌انگیزی را در بخش استوری معرفی کرد،…

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازی یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تاریخ در دست ساخت

شایعه‌ی جذابی درباره‌ی یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تاریخ به گوش رسیده است.…

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بدترین محصولات از برند مشهور ایتالیایی

لامبورگینی همواره در تولید خودروهای سوپر اسپرت شگفت‌انگیز و زیبا تخصص داشته…

۵ اسفند ۱۴۰۲

دیدگاهتان را بنویسید