صفحه اصلی > سلامت : خودتان با خودتان حرف بزنید!

خودتان با خودتان حرف بزنید!

خودتان با خودتان حرف بزنید

آیا تا به حال پیش از یک مصاحبه شغلی یا اولین قرار ملاقات، با خودتان صحبت کرده و انرژی داده‌اید؟ خب، در این صورت، شما در جهت مناسبی حرکت می‌کنید. بعضی افراد به‌طور احمقانه، از خودشان فرار می‌کنند و ترجیح می‌دهند مسائل خود را به شکلی صبورانه حل کنند. اما تحقیقات نشان می‌دهد که با خود صحبت کردن، به‌طور روانشناختی می‌تواند در مواقع استرسی کمک کند و همچنین برای حل مشکلات، انگیزه و اعتماد به نفس فراهم آورد.

با خودتان صحبت کنید تا بتوانید احساسات خود را کنترل کنید. این کار به کاهش استرس کمک می‌کند و شما را آرام می‌کند (در مواقعی که استرس بیش از حد را تجربه می‌کنید). بنابراین، تجربه صحبت با خود را یکبار امتحان کنید.

در اینجا چند دلیل مهم برای صحبت کردن با خودتان وجود دارد. این امر در ابتدا ممکن است احساس دیوانگی داشته باشد، اما این حالت به نفع شماست که باید آن را درک کنید.

۳ تا از دلایل و فواید حرف زدن با خود

ما ممکن است واقعیت را تغییر ندهیم، اما می‌آموزیم که چگونه ذهن خود را تغییر دهیم و اطلاعات را ذخیره کنیم:

انگیزه

با خودتان بهترین شیوه راه حل مشکلات را مطرح کنید تا برای وظایفی که استرس‌زا هستند، آماده شوید. همچنین، سعی کنید از هیچ جایی انرژی نگیرید و فقط با صحبت کردن با خودتان انرژی بیشتری به خودتان بدهید. با گفتن این‌گونه جملات: “من می‌توانم این کار را انجام دهم، من برای این کار کاملاً آماده‌ام”، به خودتان انگیزه و اعتماد به نفس بیشتری بدهید تا به راه درست در کارهایتان برسید.

بعضی اوقات، هنگامی که با خود صحبت می‌کنیم، استرس بیشتری به دست می‌آوریم. اما در واقعیت، می‌توانیم بدترین دشمن خود باشیم. با صحبت کردن با خود، تمام اجزایی که برای افزایش اعتماد به نفس و انگیزه نیاز داریم را به خودمان می‌دهیم.

موقعیت‌های استرس‌زا ممکن است با صحبت کردن با خود کمتر ترسناک به نظر برسند. اگر یکبار به خودتان انرژی بدهید، بعد از همه این‌ها هیچکس نمی‌داند چه توانایی‌های بیشتری درون خود دارید.

کنترل احساسات

استرس بیش از حد می‌تواند باعث احساس ترس شود. با صحبت کردن با خودتان، می‌توانید بیاموزید چگونه با احساسات خودتان برخورد کنید و آن‌ها را کنترل کنید. وقتی از منظره بیرون به احساسات خودتان نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که شخصیت‌های قبلی خودتان نیستید.

صحبت کردن با خود می‌تواند موقعیت‌هایی را که تهدیدآمیز به نظر می‌رسند، به چالشی تبدیل کند، مانند یک مصاحبه شغلی یا اولین قرار ملاقات که ممکن است اعصاب شما را بزندگی کند. وقتی که می‌توانید کنترل احساسات خود را با صحبت کردن با خودتان به دست آورید، در وظایف خود احساس آرامش و آمادگی بیشتری می‌کنید.

این روش برای کنترل هر نوع احساسات موثر است، بیشتر از همه برای کاهش استرس و اضطراب. صحبت کردن با خود به معنی کنترل کردن احساسات بیش از حد و آرام کردن ذهن است.

روان‌شناسی

از شرایط استرس‌زا سریع‌تر خلاص شوید، حتی اگر نمی‌توانید فیزیکی فرار کنید. صحبت کردن با خود به شما کمک می‌کند که از نظر روان‌شناختی مانند دیگران، توانایی فاصله گرفتن از موقعیت‌های استرس‌زا را داشته باشید. این تکنیک به شما کمک می‌کند که استرس خود را کنترل کنید و به ذهن خود اجازه می‌دهد که تصمیمات منطقی‌تری برای مسائل خود بگیرید. به‌طور کلی، حل کردن مشکلات دومین خاصیت این روش است. وقتی با خودتان صحبت می‌کنید، مثل گفتگو با یک فرد دیگر، مشکلات را حل می‌کنید. و بعد از همه‌این‌ها، کسی که می‌تواند این توانایی را در شما ایجاد کند، شما خودتان هستید که بسیار ارزشمندتر از آنچه فکر می‌کنید، هستید.

نکاتی درباره صحبت کردن با خود

اگر شما خودتان را درگیر مشکلات فرض کنید، با صحبت کردن به صورت صدای بلند به رسیدن به راه‌حل‌ها کمک کنید. این کار بهتر از نشستن و فکر کردن به مشکلات است. همچنین باید به مدیریت استرس و احساسات خودتان توجه کنید. با صحبت کردن با خود، قدرتمندتر در اعطای انگیزه به خودتان و مدیریت استرس خواهید شد. بنابراین، چه اهمیتی دارد اگر یک کم احمق به نظر بیایید؟ شما کسی هستید که خودتان را در هر شرایطی به بهترین حالت ممکن آماده می‌کنید.

برچسب ها :

Admin

پست های مرتبط

ترک 4 عادت صبحگاهی مخرب

بهتر است این چهار عادت صبحگاهی را کاملاً ترک کنید تا شادی…

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تأثیر ملحفه‌ها بر ایجاد اگزما در پوست

پتوهایی که از جنس نایلون، پلی‌استر یا اسپندکس، نوعی فیبر مصنوعی، ساخته…

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اهمیت ویتامین B۱ برای سلامت قلب

از بسیاری از ویتامین‌ها بهره‌برداری شده و اثرات مفید آنها برای سلامتی…

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید