صفحه اصلی > آشپزی و غذاهای ملل : تجربه لذت‌بخش غذای ترکی، آشنایی با کمپیر

تجربه لذت‌بخش غذای ترکی، آشنایی با کمپیر

غذای ترکی کمپیر

در حال حاضر، بسیاری از افراد به غذاهای بین‌المللی و مدرن علاقه‌مند هستند. مقایسه با گذشته که مردم به‌طور عمدتاً به غذاهای سنتی مانند خورشت‌ها، پلوها، آبگوشت، و آش محدود بودند، امروزه با پیشرفت اینترنت و گسترش فضای مجازی، مردم با انواع غذاهای مختلف کشورهای جهان آشنا شده‌اند و برخی از آنها را در رستوران‌ها تجربه می‌کنند.

غذاهای ترکیه‌ای به خاطر خوشمزگی و شهرت خود شناخته می‌شوند و به دلیل وجود مرزهای مشترک و تأثیر فرهنگی با ایران، غذاهای ترکیه در میان ایرانیان محبوب‌تر از دیگر غذاهای بین‌المللی هستند. کمپیر یا کومپیر یکی از غذاهای معروف و ساده ترکیه است که اغلب در خیابان‌های استانبول و شهرهای توریستی نظیر ازمیر و آنکارا در غرفه‌های فست فود موجود و به عنوان یک غذای خیابانی محبوب شناخته می‌شود.

کمپیر در واقع نوعی سیب‌زمینی تنوری است که شکم آن با مواد متنوعی مانند خیارشور، ذرت، زیتون، سوسیس، انواع گوشت، و پنیر پر می‌شود. اگر دوست دارید این پیش‌غذای خوشمزه ترکی را به راحتی در منزل تهیه کنید، در ادامه این متن با ما همراه شوید.

مواد لازم:

  • سیب‌زمینی درشت: ۱ عدد
  • کره: ۲۵ گرم
  • پنیر پیتزای رنده‌شده: ۱ فنجان
  • خیارشور خردشده: ۲ عدد
  • ذرت: نصف فنجان
  • نخود فرنگی: نصف فنجان
  • ماست یونانی یا هم‌زده: نصف فنجان
  • هویج رنده‌شده: نصف پیمانه
  • نمک، فلفل سیاه، و آویشن: به میزان لازم
  • سس کچاپ و سس فرانسوی: به میزان لازم

طرز تهیه غذای ترکی کمپیر

طرز تهیه:

  1. سیب‌زمینی‌ها را خوب بشویید و خشک کنید. سپس آنها را داخل فویل بپیچید و در فر به دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد به مدت ۱ ساعت بپزید تا کاملاً نرم شوند.
  2. همزمان با پختن سیب‌زمینی‌ها، هویج و ماست یونانی یا هم‌زده را مخلوط کرده و نمک و فلفل سیاه افزوده و خوب هم بزنید.
  3. سیب‌زمینی‌ها را از فر خارج کنید و روی سینی بگذارید. در حالی که سیب‌زمینی‌ها داغ هستند، از وسط یک برش طولی بر روی هر سیب‌زمینی ایجاد کنید و شکم آنها را باز کنید تا دو قسمت جدا نشوند.
  4. کره را درون سیب‌زمینی بگذارید و با چنگال شکم سیب‌زمینی را هم زنید تا کره ذوب شده و سپس پنیر پیتزا را داخل شکم سیب‌زمینی بریزید و هم بزنید تا پنیر به داغی درون سیب‌زمینی ذوب شود.
  5. نمک و آویشن را داخل سیب‌زمینی بپاشید و به ترتیب خیارشور خردشده، ذرت، نخود فرنگی، و ترکیب هویج و ماست را درون سیب‌زمینی بریزید. در آخر هم سس کچاپ و سس فرانسوی را روی مواد بپاشید و سیب‌زمینی را در ظرف سرو بگذارید و لذت ببرید.

نکات مهم:

  1. پنیر پیتزا یک نوع پنیر موزارلا با رطوبت پایین است که با ترکیبات دیگر نیز ارائه می‌شود. از ویژگی‌های پنیر پیتزا، عدم داشتن حالت آدامس در حین جویدن و عدم ترشح روغن پس از پخت است.
  2. ذرت از دانه‌های خوراکی محبوب است و در انواع غذاها و سالادها مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از ذرت تازه یا از کنسرو بهترین نتیجه را به دست می‌دهد.
  3. برای پرکردن شکم سیب‌زمینی، می‌توانید از هر مواد دلخواه استفاده کنید.

Admin

پست های مرتبط

طرز تهیه مرغ با سبزی معطر: دستوری برای طعمی بی‌نظیر

طرز تهیه مرغ با سبزی معطر، یکی از دستورهای خوشمزه و منحصربه‌فرد…

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

پلوی مبتکرانه با سورپرایز گوشت و گردو

غذاهای مبتکرانه همیشه جذابیت ویژه‌ای دارند. تصور کنید یک بشقاب از پلو…

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تهیه بستنی ساده در خانه با این 7 نکته

بستنی، یکی از محبوب‌ترین دسرها در سراسر جهان است و برخی شواهد…

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید