صفحه اصلی > آشپزی و شیرینی و دسر : طرز تهیه شیرینی خوشمزه شاه‌پسند

طرز تهیه شیرینی خوشمزه شاه‌پسند

شیرینی خوشمزه شاه‌پسند

تهیه شیرینی شاه‌پسند بدون استفاده از فر یکی از روش‌های لذیذ برای افرادی است که دسترسی به فر در خانه ندارند. پس در ادامه، با مجله اینترنتی آزمگ همراه باشید تا با راز تهیه این شیرینی خوشمزه آشنا شوید.

مواد لازم برای شیرینی شاه‌پسند بدون استفاده از فر:

  • یک عدد زرده تخم مرغ
  • نیم لیوان پودر قند
  • نیم لیوان روغن صاف قنادی یا کره
  • یک لیوان آرد نخودچی
  • یک لیوان آرد سفید
  • نیم قاشق چایخوری پودر هل

طرز تهیه شیرینی خوشمزه شاه‌پسند

طریقه تهیه شیرینی شاه‌پسند بدون استفاده از فر:

مرحله اول: ابتدا یک شعله پخش‌کن را بر روی حرارت ملایم قرار دهید و یک قابلمه را روی آن گذاشته و درب قابلمه را با دمکنی بپوشانید تا خوب گرم شود.

مرحله دوم: زرده تخم مرغ، پودر قند، پودر هل، و روغن صاف قنادی را در یک کاسه مخلوط کرده و با همزن تند، تا بافت مواد پوک و رنگی کرمی بگیرد.

مرحله سوم: آرد سفید و آرد نخودچی را با هم ترکیب کرده و سه بار الک کنید. سپس کم‌کم به مخلوط مواد داخل کاسه اضافه کرده و با لیسک مخلوط کنید تا خمیری نرم و صاف بدست آید که به دست نچسبد.

مرحله چهارم: خمیر آماده را با نوک انگشت چند دقیقه ورز دهید، سپس درون یک کیسه پلاستیکی قرار داده و یک ساعت در آشپزخانه استراحت دهید تا مناسب شود.

مرحله پنجم: پس از گذشت زمان، خمیر را به اندازه یک گردو برداشته و به صورت گرد شکل دهید. سپس تمام خمیر را به همین شکل تهیه کنید و دو لایه کاغذ روغنی درون قابلمه قرار دهید.

مرحله ششم: خمیرهای آماده را با فاصله روی کاغذ روغنی درون قابلمه چینید و درب قابلمه را با دمکنی به طور کامل بپوشانید. سپس به شیرینی‌ها اجازه دهید در مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزند.

مرحله هفتم: پس از پخت، شیرینی‌ها را درون قابلمه خنک شده قرار داده و سپس آن‌ها را از قابلمه خارج کرده و در ظرف مورد نظر تزیین کنید. به دلخواه می‌توانید روی شیرینی‌ها از شکلات ذوب شده استفاده کنید.

Admin

پست های مرتبط

طرز تهیه مرغ با سبزی معطر: دستوری برای طعمی بی‌نظیر

طرز تهیه مرغ با سبزی معطر، یکی از دستورهای خوشمزه و منحصربه‌فرد…

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

پلوی مبتکرانه با سورپرایز گوشت و گردو

غذاهای مبتکرانه همیشه جذابیت ویژه‌ای دارند. تصور کنید یک بشقاب از پلو…

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تهیه بستنی ساده در خانه با این 7 نکته

بستنی، یکی از محبوب‌ترین دسرها در سراسر جهان است و برخی شواهد…

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید