صفحه اصلی > آشپزی و غذاهای ملل : 14 نوع از بهترین صبحانه‌های فرانسوی

14 نوع از بهترین صبحانه‌های فرانسوی

صبحانه‌های فرانسوی

هر کشوری دارای سنت‌ها و صبحانه‌های خاص خود است؛ همان‌طور که ما ایرانی‌ها نیز صبحانه‌های متنوع و معطر خود را داریم. فرانسه، یکی از کشورهای محبوب با غذاهای خوشمزه، صبحانه‌هایی دل‌فریب دارد.

تصاویر دل‌انگیز از فنجان‌های پر از بوی بخور قهوه کنار نان‌های شیرین و طعم‌دار، از زیباترین صحنه‌های صبحانه در این کشور به‌شمار می‌روند. با دقت کمی متوجه می‌شوید که بسیاری از مردم فرانسه به صبحانه خود اهمیت می‌دهند، با لذت یک لیوان بزرگ قهوه همراه با یک ساندویچ سرد یا یک کرواسان را تجربه می‌کنند. اما صبحانه فرانسوی از این چند عنصر ساده بیشتر و گسترده‌تر است.

در این مقاله از مجله اینترنتی آزمگ، ما قصد داریم یک صبحانه فرانسوی کامل را به شما معرفی کنیم و نحوه آماده‌سازی یک صبحانه فوری فرانسوی را نیز به شما آموزش دهیم.

۱. کلوک مدام

همگی ما لذت می‌بریم از ساندویچ ژامبون، حالا تصور کنید چند برگه ژامبون را بین دو برش نان تازه با پنیر خامه‌ای قرار دهید. این همان کلوک مدام است که در فرانسه به عنوان یک صبحانه محبوب شناخته می‌شود. اگر از طعم‌های تند لذت می‌برید، می‌توانید کمی خردل و فلفل به آن اضافه کنید.

۲. کیک فوفو صبحانه

این کیک‌های پف کرده، مانند مافین کوچکی هستند که با مخلوط دارچین، شکر و کمی جوز هندی تزئین شده‌اند. این کیک‌ها برای صبحانه‌های آخر هفته بسیار محبوب هستند.

۳. کراسان شکلاتی

چه چیزی بهتر از خوردن شکلات در صبحانه! کراسان‌های برشته با مغز شکلات، نه تنها برای صبحانه بلکه به عنوان یک گزینه برای ناهار و شام نیز عالی هستند.

صبحانه فرانسوی

۴. تربچه و کره بر نان تازه

روی یک برش نان تازه گرم، کمی کره بزنید، یک تربچه را به صورت برش‌های نازک برش داده و روی کره بگذارید. در آخر، کمی نمک بزنید. این صبحانه سبک و خوشمزه فرانسوی به شما کمک می‌کند تا به راحتی سبزیجات را در رژیم غذایی خود اضافه کنید.

۵. تست فرانسوی یا باغت

از محبوبیت تست فرانسوی سوخاری بخوانید که به راحتی جای خود را در سینی‌های صبحانه تمام کشورها باز کرده است. طرز تهیه‌ی آن ساده است و در کمتر از نیم ساعت آماده می‌شود. شما می‌توانید تست فرانسوی را با پودر قند و دارچین بپزید یا آن را به تست شکلاتی یا تست پنیری تغییر دهید. ببینید کدام طعم بهتر به سلیقه‌ی شما می‌خورد.

۶. رول نان تازه فرانسوی

رول نان تازه فرانسوی همان تست فرانسوی است با تغییرات کمی. برای تهیه‌اش، دور نان تازه را جدا کنید و قسمت نرم میانی آن را با وردنه نازک کنید. سپس در مخلوط شیر، شکر و تخم‌مرغ قرار دهید تا مواد را به خود جذب کند. حالا آن را مثل رولت بپیچید و در روغن داغ سرخ کنید. بعد از سرخ شدن، رول‌ها را روی حوله‌ی کاغذ آشپزخانه بگذارید تا روغن اضافه‌شان جذب شود و در همان حالت، مخلوط شکر و دارچین را بپاشید.

۷. تخم‌مرغ هم‌زده فرانسوی

تخم‌مرغ را با کره و خامه مخلوط کنید، هم بزنید و سپس در روغن بریزید تا سرخ شود. در حین سرخ شدن، دائماً آن را هم بزنید تا بافت خرد شده‌ای به دست آید. وقتی تخم‌مرغ آماده شد، آن را روی برش‌های نان بگذارید و کمی پیازچه‌ی تازه و خرد شده را روی تخم‌مرغ‌ها بریزید. این صبحانه را می‌توانید حتی به عنوان عصرانه هم مصرف کنید.

۸. دونات کرولر فرانسوی

دونات کرولر یک دونات کوچک و شیرین فرانسوی است که خمیر سبکی دارد و به راحتی در خانه می‌توانید آن را بپزید. این دونات با یک فنجان قهوه می‌توانند روز شما را به شکل زیبا شروع کنند.

برای تهیه‌ی دونات کرولر فرانسوی، می‌توانید از مواد زیر استفاده کنید:

  • آب: ۱ لیوان
  • کره: ۶ قاشق غذاخوری
  • شکر آسیاب شده: ۲ قاشق چایخوری
  • نمک: یک چهارم قاشق چایخوری
  • آرد شیرینی‌پزی الک شده: ۱ فنجان
  • تخم‌مرغ بزرگ: ۳ عدد
  • سفیده‌ی تخم‌مرغ هم‌زده: ۲ عدد
  • روغن برای سرخ کردن
  • شکر ساده: ۱.۵ فنجان
  • عسل: ۱ قاشق غذاخوری
  • آب یا شیر: ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری
  • کیسه‌ی خامه‌زنی با سری ستاره‌ای

برای تهیه‌ی دونات کرولر، به مراحل زیر عمل کنید:

  1. آب یا شیر، کره، شکر و نمک را در یک قابلمه بریزید تا جوش بیاید.
  2. آرد الک شده را داخل مواد بریزید و هم بزنید تا رطوبت مواد گرفته شود.
  3. زمانی که احساس کردید خمیر کمی به کف قابلمه می‌چسبد، یعنی آماده است.
  4. خمیر را داخل کاسه بریزید و یک دقیقه صبر کنید تا خنک شود.
  5. با همزن متوسط خمیر را هم بزنید و یکی یکی تخم‌مرغ‌ها را اضافه کنید. تا تخم‌مرغ قبلی کامل با خمیر مخلوط نشده، بعدی را اضافه نکنید.
  6. سفیده‌های تخم مرغ را هم اضافه کنید تا خمیر کمی براق شده و فرم بگیرد.
  7. روغن را در تابه بریزید و روی اجاق بگذارید تا داغ شود. روغن باید به اندازه‌ای باشد که دونات‌ها در آن شناور شوند.
  8. خمیر را در کیسه‌ی خامه‌زنی بریزید و با کمک سری ستاره‌ای آن حلقه‌های کوچکی از خمیر را روی کاغذهای شیرینی پزی، که از قبل به صورت مربعی برش داده‌اید، بریزید.
  9. کاغذهای حاوی خمیر را در روغن قرار دهید. بعد از چند دقیقه که لبه‌های کاغذ حالت برشته یا سخته پیدا کرد می‌توانید با کمک نوک چاقو یا یک چنگال آن را از خمیر جدا کنید.
  10. وقتی هر دو طرف دونات‌ها طلایی شدند آن‌‌ها را از روغن خارج کرده و روی توری یا حوله‌ی کاغذی آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافه از آن‌ها خارج شود.
  11. عسل و شیر را با هم مخلوط کنید و روی دونات‌های در حال خنک شدن بریزید. دونات کرولر شما آماده است.

صبحانه فرانسوی

۹. لته قهوه‌ای

لته فرانسوی با ترکیبی از قهوه و شیر تهیه می‌شود، اما با یک تفاوت: شیر باید بخارپز شود تا فنجان لته با کف ساخته شود. با موکاپات یا فرنچ پرس قهوه را دم کنید، سپس شیر را بجوشانید و در فرنچ پرس بریزید تا فوم یا کف شیر درست کنید. وقتی قهوه آماده شد، آن را در فنجان ریخته و شیر کف کرده را روی آن بریزید.

۱۰. بینیه (دونات)

بینیه همان دونات به زبان فرانسوی است و به شیرینی‌های خمیری کوچکی گفته می‌شود که پس از سرخ شدن با خاک قند پوشانده می‌شوند.

۱۱. شکلات گرم فرانسوی

یک لیوان شکلات گرم و غلیظ، همراه با کمی خامه، همان شکلات گرم فرانسوی است که معمولا در روزهای سرد سال به عنوان صبحانه میل می‌شود. شما می‌توانید طرز تهیه‌ی شکلات گرم خانگی را بخوانید.

۱۲. کرواسان

کرواسان نامی آشنا برای همه است. شیرینی‌های منحنی شکل برشته که به صورت ساده یا با اضافه کردن شکلات یا پنیر سرو می‌شوند. این شیرینی، همراه با یک فنجان قهوه، پایه‌ی ثابت تمام صبحانه‌های فرانسوی است.

۱۳. کرپ گندم سیاه

کرپ فرانسوی را با هر نوع آرد گندمی می‌توان تهیه کرد، اما کرپ گندم سیاه در فرانسه بسیار محبوب است. شما می‌توانید در مورد طرز تهیه‌ی کرپ و سایر صبحانه‌های گیاهی بیشتر بدانید.

۱۴. کیک سیب

پای سیب یک شیرینی محبوب در ایران است که می‌توانید آن را از هر قنادی یا نان فانتزی فروشی تهیه کنید. پای سیب دارچینی شیرین، همراه با یک فنجان قهوه، از صبحانه‌های معمولی فرانسوی است.

Admin

پست های مرتبط

طرز تهیه مرغ با سبزی معطر: دستوری برای طعمی بی‌نظیر

طرز تهیه مرغ با سبزی معطر، یکی از دستورهای خوشمزه و منحصربه‌فرد…

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

پلوی مبتکرانه با سورپرایز گوشت و گردو

غذاهای مبتکرانه همیشه جذابیت ویژه‌ای دارند. تصور کنید یک بشقاب از پلو…

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تهیه بستنی ساده در خانه با این 7 نکته

بستنی، یکی از محبوب‌ترین دسرها در سراسر جهان است و برخی شواهد…

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید