صفحه اصلی > بازار و اقتصاد : تحلیل قیمت طلا و سکه در هفته دوم اردیبهشت

تحلیل قیمت طلا و سکه در هفته دوم اردیبهشت

تحلیل قیمت طلا و سکه در هفته دوم اردیبهشت

هفته دوم اردیبهشت، قیمت طلا و سکه با بازدهی منفی به اتمام رسید. این کاهش قیمت همراه با افت ارزش دلار و کاهش اونس جهانی طلا اتفاق افتاد.

بعضی معامله‌گران با توجه به سیگنال‌های سیاست‌گذاری که برای مهار قیمت دلار داده می‌شود، احتمال کاهش قیمت در بازار طلا را پیش‌بینی می‌کنند.

همینطور، هفته گذشته، با وجود کاهش قیمت دلار و اونس جهانی طلا، بازار طلا تحت تأثیر قرار گرفت و در برخی روزها با ایجاد تنش در خصوص اجرای سامانه جامع تجارت و اعتراض طلافروشان، به‌طور معکوس از روند فاکتورهای اساسی پیروی کرد.

بازار طلا با اخبار سیاسی گره خورد! اخبار مساعدی که طی هفته گذشته پس از سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان به بازارهای مالی رسید، جو مثبتی را در میان معامله‌گران به وجود آورد. برخی فعالان اقتصادی این سفر را به عنوان زمینه‌ای برای کاهش فشارهای اقتصادی و ارزی تعبیر می‌کنند و امیدوارند آینده بهتری در پرتوی تعاملات منطقه‌ای در انتظار تهران باشد.

همچنین، به نظر می‌رسد موضوع سفر مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران در تاریخ ۱۷ تا ۱۸ اردیبهشت، معامله‌گران را به لاک احتیاطی می‌برد تا نتیجه این مذاکرات را در بازارهای مالی بسنجند. بنابراین ریزش یا افزایش قیمت در روزهای آینده به اخبار سیاسی بستگی دارد. باید توجه داشت که عرصه سیاسی در ایران عرصه غافلگیری‌ در دقیقه ۹۰ است و برای همین‌ نمی‌توان قدم سیاسی و اقتصادی بعدی را پیش‌بینی کرد.

در حال حاضر، طلا با قیمت ۲۳۰۱ دلاری در حال معامله است. همچنین، قیمت نقره‌ی جهانی روی ۲۶ دلار و ۵۵ سنت است و هر گرم نقره‌ی ۹۹۹ روی ۵۲ هزار و ۶۳۰ تومان است.

قیمت سکه امامی به قیمت ۴۱ میلیون و ۸۰۹ هزار تومان رسیده است و سکه‌ی بهار به قیمت ۳۸ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان ارزش دارد. همچنین، نیم‌سکه به قیمت ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ربع‌سکه به قیمت ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. همچنین، قیمت سکه‌ی گرمی به قیمت ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ایستاده است.

در آخرین روز معاملاتی هفته، قیمت طلا افزایش محدودی داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار به قیمت ۱۴ میلیون تومان معامله شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت سه میلیون و ۴۴۸ هزار تومان ارزش داشت. همچنین، قیمت طلای دست دوم به قیمت سه میلیون و ۴۰۲ هزار تومان معامله می‌شد.

حباب سکه‌ها در روز پنجشنبه بیشتر از رشد قیمت افزایش داشته است. حباب سکه امامی با ۳۰۰ هزار تومان، سکه بهار با ۲۷۸ هزار تومان، نیم‌سکه با ۲۵۴ هزار تومان، ربع‌سکه با ۲۲۷ هزار تومان و سکه‌ی گرمی با ۲۱۴ هزار تومان ارزش افزوده داشته‌اند.

Admin

پست های مرتبط

پیشنهاد مجلس به دولت درباره تخصیص بنزین

مرکز پژوهش‌های مجلس، در حین بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، پیشنهاد اختصاص…

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت طلا با کاهش مواجه شد

قیمت طلا دوباره در حال تکان خوردن است و با کاهش، به…

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ثروتمندان به دام تورم افتادند!

فشار بیشترین تورم بر اساس آمارهای رسمی به دو دهک ثروتمند وارد…

۵ اسفند ۱۴۰۲

دیدگاهتان را بنویسید