صفحه اصلی > بازار و اقتصاد : قیمت طلا با کاهش مواجه شد

قیمت طلا با کاهش مواجه شد

قیمت طلا با کاهش مواجه شد

قیمت طلا دوباره در حال تکان خوردن است و با کاهش، به مرز ۲ هزار و ۳۳۰ دلار رسید. در بازار جهانی، اونس طلا با کاهش ۵ دلاری به ۲ هزار و ۳۳۱ دلار رسید. این کاهش نشان‌دهندهٔ ۰.۰۱ درصد کاهش است.

در حالی که گزارش‌ها از روند بازار جهانی طلا حکایت از رشد ۱۱ دلاری در طی یک هفته و ۱۰۰ دلاری در طی یک ماه اخیر دارند، قیمت طلا کاهش یافته است.

شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات متحده در ماه گذشته ۰.۳ درصد افزایش یافته است و احتمالاً فدرال رزرو تا سپتامبر نرخ بهره را کاهش ندهد. این کاهش نرخ بهره، جذابیت نگهداری از شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

انجمن طلای چین اعلام کرده است که مصرف طلا در چین در سه ماهه اول سال جاری نزدیک به ۶ درصد افزایش یافته است. همچنین، دلالان طلا در هند به دلیل کاهش قیمت‌های داخلی، هفته گذشته برای اولین‌بار در دو ماه خریداران را جذب کردند.

سود صنعتی چین در ماه مارس کاهش یافته و تردیدها دربارهٔ قدرت بهبود اقتصاد دومین کشور بزرگ جهان افزایش یافته است.

عوامل متعددی بر قیمت طلا تأثیرگذار هستند که از جمله‌ی آنها می‌توان به وضعیت اقتصادی جهانی، تغییرات در نرخ بهره، نقدشوندگی پول، نوسانات در بازار سهام و کالاهای دیگر، تقاضا و عرضهٔ طلا، سیاست‌های پولی و اقتصادی کشورها، و رویدادهای جهانی و سیاسی اشاره کرد. این عوامل می‌توانند به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر قیمت طلا تأثیر بگذارند. به‌طور مثال، در شرایط اقتصادی نامطلوب، معمولاً سرمایه‌گذاران به دنبال پناهگاه‌های امنیتی مانند طلا هستند که می‌تواند باعث افزایش تقاضا و در نتیجه افزایش قیمت طلا شود. به‌علاوه، تصمیمات سیاست‌گذاری مرکزی بانک‌ها مانند تغییر نرخ بهره و تدابیر پولی نیز می‌تواند بر روند قیمت‌دهی طلا تأثیرگذار باشد.

Admin

پست های مرتبط

تحلیل قیمت طلا و سکه در هفته دوم اردیبهشت

هفته دوم اردیبهشت، قیمت طلا و سکه با بازدهی منفی به اتمام…

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیشنهاد مجلس به دولت درباره تخصیص بنزین

مرکز پژوهش‌های مجلس، در حین بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، پیشنهاد اختصاص…

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

ثروتمندان به دام تورم افتادند!

فشار بیشترین تورم بر اساس آمارهای رسمی به دو دهک ثروتمند وارد…

۵ اسفند ۱۴۰۲

دیدگاهتان را بنویسید