صفحه اصلی > سلامت : دوری از استرس با این روش

دوری از استرس با این روش

دوری از استرس با این روش

تحقیقات روان‌شناسان نشان می‌دهد: به اشتراک گذاری مشکلات با یک دوست می‌تواند برای عزت نفس شما تسکین‌بخش و آرامش‌بخش باشد. این کار می‌تواند منجر به کاهش قابل توجهی از سطوح اضطراب و استرس شود.

هنگامی که با یکی از دوستانتان درباره مشکلات خود حرف می‌زنید و آن را به اشتراک می‌گذارید، این تجربه به طور روانی رضایتبخش است و می‌تواند در سطوح مختلف از نظر روانی مفید باشد. از این چند سال اخیر، همه ما با این موضوع آشنا هستیم که رویدادهای جهانی مانند بیماری‌های واگیر و جنگ‌ها می‌توانند منجر به افزایش اضطراب شوند.

وقتی زمانی را صرف بحث در مورد راه‌حل‌های ممکن برای مواجهه با مشکلات می‌کنید، احساس حمایت و امنیت روانی می‌کنید. حتی اگر فقط صحبت کردن باشد و دوست شما هیچ اقدام عملی نکند، این می‌تواند آرامشبخش و مفید باشد.

علاوه بر این، اگر این گفتگو را با یک دوست نزدیک داشته باشید و در مورد راه‌حل‌های مشترک برای حل مشکلات توافق داشته باشید، این تجربه به تقویت رابطه شما کمک می‌کند. به نوعی، شما از مزایای شناخته‌شده تقویت دوستی لذت می‌برید.

پس اگر مکالمه با یک دوست به شما احساس می‌دهد که شما و او یک فهم مشترک دارید، احتمالاً با حس نزدیکی و رضایت مواجه خواهید شد. همچنین، ابراز ارزش‌ها و باورهای شما و تأیید آن‌ها توسط دوست شما می‌تواند به تقویت اعتماد به نفس شما کمک کند.

روان‌شناسان این پدیده را “شفافیت خود پنداره” می‌نامند که برای عزت نفس و کاهش اضطراب و افسردگی مفید است. پس اگر با مشکلات مختلفی روبرو شده و نمی‌دانید چه کاری باید بکنید، با یک دوست اعتماد مکنید و درباره آن صحبت کنید. از کمک دوستانه حتی بدون راه‌حل‌های فوری می‌توان بهبود حال شما را احساس کرد.

Admin

پست های مرتبط

ترک 4 عادت صبحگاهی مخرب

بهتر است این چهار عادت صبحگاهی را کاملاً ترک کنید تا شادی…

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تأثیر ملحفه‌ها بر ایجاد اگزما در پوست

پتوهایی که از جنس نایلون، پلی‌استر یا اسپندکس، نوعی فیبر مصنوعی، ساخته…

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اهمیت ویتامین B۱ برای سلامت قلب

از بسیاری از ویتامین‌ها بهره‌برداری شده و اثرات مفید آنها برای سلامتی…

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید