صفحه اصلی > بازار و اقتصاد : تولید گاز طبیعی در قبرس تا ۲ سال آینده آغاز می‌شود

تولید گاز طبیعی در قبرس تا ۲ سال آینده آغاز می‌شود

تولید گاز طبیعی در قبرس تا ۲ سال آینده آغاز می‌شود

قبرس قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ تولید اولین گاز طبیعی خود را آغاز کند و در پروژه کابل برق پرقدرتی که منطقه شرق مدیترانه را به قاره اروپا متصل می‌کند، شرکت کند. تولید گاز و اتصال به بازارهای برق خارجی می‌تواند وضعیت این جزیره و سایر کشورهای جنوب اروپا که به دنبال کاهش وابستگی به گاز مسکو هستند، را تغییر دهد. این تغییرات از جمله پس‌ازحمله روسیه به اوکراین مطرح شده است.

جورج پاپاناستاسیو، وزیر بازرگانی، صنعت و انرژی قبرس به رویترز اعلام کرد: قبرس اولین کشف گاز فراساحلی خود را در سال ۲۰۱۱ اعلام کرد، اما یک کشف جدیدتر که با همکاری شرکت اِنی ایتالیا و توتال انرژی فرانسه انجام شده است، ممکن است اولین پروژه‌ای باشد که به توسعه خود می‌رسد.

پاپاناستاسیو در گفتگویی افزود: با توجه به برنامه توسعه و تولیدی که شرکت اِنی به زودی ارائه می‌دهد، ما انتظار داریم که تا سال ۲۰۲۶ یا اوایل ۲۰۲۷، این پروژه اجرا شود.

این پروژه که با نام “کرونوس” شناخته می‌شود، حدود ۲.۵ تریلیون فوت مکعب گاز ذخیره دارد و گاز استخراج شده احتمالاً به تاسیسات “زهر” اِنی در مصر که در فاصله ۷۰ کیلومتری واقع شده است، صادر خواهد شد.

پاپاناستاسیو که دارای ۴۰ سال سابقه در صنعت انرژی است، افزود: ما در آنجا یک کشف داریم که به سرعت قابل توسعه است.

تولید گاز طبیعی در قبرس

از سال ۲۰۰۷، قبرس مجوزهای اکتشاف برای اکثر ۱۳ بلوک اکتشافی فراساحلی در اطراف جنوب این جزیره را صادر کرده است. قبرس در پنج چاه در سه بلوک گاز طبیعی را کشف کرده است که تخمین زده می‌شود بیش از ۱۷ تا ۱۸ تریلیون مترمکعب می‌باشد و این میزان بیشتر از مصرف سالانه اروپا است.

پاپاناستاسیو اظهار کرد: شرکت‌های انرژی علاقه‌مند به بهره‌برداری از یک یا دو بلوک بدون مجوز هستند و مذاکرات در حال انجام است.

یک کشف گازی بالقوه دیگر شامل آفرودیت است که حدود ۳.۵ تریلیون فوت مکعب گاز ذخیره دارد. توسعه این میدان پس از ارائه یک طرح تغییر یافته توسط یک کنسرسیوم به ریاست شرکت شورون در سال گذشته متوقف شده است. مقامات قبرس انتظار دارند تا پایان ماه مارس یک طرح بهینه‌سازی توسط این شرکت‌ها ارائه شود.

بر اساس گزارش رویترز، پاپاناستاسیو اظهار داشت: ما روشناً اعلام کرده‌ایم که نمی‌خواهیم از اصول توافقنامه ۲۰۱۹، که یک واحد تولیدی شناور است، خارج شویم.

Admin

پست های مرتبط

تحلیل قیمت طلا و سکه در هفته دوم اردیبهشت

هفته دوم اردیبهشت، قیمت طلا و سکه با بازدهی منفی به اتمام…

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیشنهاد مجلس به دولت درباره تخصیص بنزین

مرکز پژوهش‌های مجلس، در حین بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، پیشنهاد اختصاص…

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت طلا با کاهش مواجه شد

قیمت طلا دوباره در حال تکان خوردن است و با کاهش، به…

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید