صفحه اصلی > فرهنگ و هنر : ۵۰۰ نویسنده به انجمن قلم آمریکا اعتراض کردند

۵۰۰ نویسنده به انجمن قلم آمریکا اعتراض کردند

۵۰۰ نویسنده به انجمن قلم آمریکا اعتراض کردند

بیش از ۵۰۰ نویسنده با امضای یک نامه سرگشاده، به رویکرد منفعل و سکوت انجمن قلم آمریکا (PEN) نسبت به کشتار روزنامه‌نگاران، نویسندگان و شاعران فلسطینی توسط رژیم اسرائیل اعتراض کردند.

در این نامه، نویسندگان برجسته و متخصصان ادبی از جمله «روکسان گی»، «مازا منگیست» و «نانا کوامه آجی-برنیاه» از انجمن قلم آمریکا (PEN) خواستند تا موضع قاطع‌تری در قبال جنگ اسرائیل در غزه اتخاذ کند.

این نامه، که در تاریخ ۳ فوریه منتشر شده و همچنان در حال جمع‌آوری امضاها توسط نویسندگان است، انجمن قلم را به دلیل سکوت درباره جان‌باختن روزنامه‌نگاران، نویسندگان و شاعران فلسطینی در جنگ اسرائیل، محکوم کرد.

چهار روز پس از انتشار این نامه، در تاریخ ۷ فوریه، انجمن قلم آمریکا بیانیه‌ای را منتشر کرد که در آن از تأثیر مستقیم درگیری کنونی بین رژیم اسرائیل و حماس بر نویسندگان، هنرمندان و فرهنگ ابراز نگرانی کرد و بیان کرد که امیدوارند مذاکرات چندملیتی به آتش‌بس مورد توافق دوجانبه و پایان دادن به حملات هوایی مرگبار منجر شود.

به گزارش گاردین، نامه سرگشاده نویسندگان خواسته انجمن قلم از رویکرد میانه‌رو دست بردارد و موضعی واقعی‌تر در برابر یک نسل‌کشی واقعی اتخاذ کند و از غیرت و اشتیاق خود درباره کتاب‌های ممنوعه و “انسان‌های واقعی” در فلسطین بیان کند.

نویسندگان همچنین از انجمن قلم آمریکا خواستند از میزبانی رویدادی با حضور «مایم بیالیک» که با درخواست‌ها از اسرائیل برای موافقت با آتش‌بس مخالفت کرده است، عذرخواهی کند. همچنین از این نهاد ادبی خواستند از «راندا جرار» نویسنده فلسطینی – آمریکایی که به دلیل اعتراض از این مراسم بیرون رانده شد نیز عذرخواهی کند.

این نامه همزمان با کمپین «#BooksforGaza» برای جمع‌آوری کمک‌های مالی از محل فروش کتاب‌های امضاشده توسط نویسندگان منتشر شده است که بیش از ۵۵ هزار پوند برای صندوق کودکان غسان جمع‌آوری شده است.

Admin

پست های مرتبط

خبری که باعث ناراحتی شدید کتابخوانان می‌شود

آمار منتشر شده در فروردین ماه نشان می‌دهد که قیمت کتاب‌ها نسبت…

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیش‌بینی‌های آلن لیچمن در انتخابات آمریکا

پروفسور “آلن لیچمن”، متخصص تاریخ سیاسی آمریکا، در طول چهار دهه فعالیت،…

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آرژانتین به عنوان رکورددار بیشترین رشد پول نسبت به دلار آمریکا

پس از انتخاب خاویر میلی به عنوان رئیس‌جمهور، آرژانتین شاهد رکورددار شدن…

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید