صفحه اصلی > بازار و اقتصاد : افزایش یارانه ایثارگران قطعی شد

افزایش یارانه ایثارگران قطعی شد

افزایش یارانه ایثارگران قطعی شد

تصمیم به افزایش یارانه این گروه از افراد به صورت قطعی اتخاذ شده است. معاون وزیر کار اظهار کرد: مبالغ یارانه ایثارگران که پس از انجام دهک‌بندی به کالابرگ معرفی شده‌اند، افزایش یافته است.

درباره دهک‌بندی ایثارگران، علیرضا عسگریان، معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، اظهار کرد: “یک مرجع ملی وجود دارد که بر اساس شاخص‌های اقتصادی هر خانوار و کد ملی افراد، وسع خانوار را مشخص می‌کند و با جمع‌آوری اطلاعات اقتصادی، تحلیل و وسع‌سنجی انجام می‌شود.”

وی افزود: “بنابراین، ما نمی‌توانیم تشخیص دهیم که این خانواده تحت حمایت کمیته امداد، بنیاد شهید یا بهزیستی است. ما فقط اعلام می‌کنیم و متقاضی خود متوجه می‌شود که در کدام دهک قرار گرفته است.”

عسگریان توضیح داد: “در حال حاضر، دهک‌بندی به دهک ۷ محدود شده است و افراد با وسع‌های پایین‌تر و نیازمند، در دهک‌های پائین‌تر قرار می‌گیرند. همچنین، طرح «فجرانه» باعث افزایش یارانه ایثارگران شده است که پس از دهک‌بندی مشمول کالابرگ شدند.”

یارانه یک نوع پرداخت مالی یا حمایت مالی است که توسط دولت یا سازمان‌های مربوطه به افراد یا خانوارهای مستحق و نیازمند ارائه می‌شود. این پرداخت‌ها معمولاً به منظور کمک به تأمین نیازهای اساسی مانند خوراک، مسکن، بهداشت، آموزش و سایر هزینه‌های زندگی ارائه می‌شود. هدف اصلی یارانه‌ها کمک به افرادی است که به دلایل مختلف از جمله فقر، بیکاری، بیماری یا ناتوانی به کمک مالی خارجی نیاز دارند.

Admin

پست های مرتبط

تحلیل قیمت طلا و سکه در هفته دوم اردیبهشت

هفته دوم اردیبهشت، قیمت طلا و سکه با بازدهی منفی به اتمام…

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیشنهاد مجلس به دولت درباره تخصیص بنزین

مرکز پژوهش‌های مجلس، در حین بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، پیشنهاد اختصاص…

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت طلا با کاهش مواجه شد

قیمت طلا دوباره در حال تکان خوردن است و با کاهش، به…

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید