صفحه اصلی > سلامت : چرا آشغال در ناف ما جمع می‌شود؟

چرا آشغال در ناف ما جمع می‌شود؟

چرا آشغال در ناف ما جمع می‌شود؟

احتمالاً تا کنون بارها درباره توده‌های کوچک پشمی یا پنبه‌ای که به شکل مرموز در ناف‌مان پیدا می‌شود، به خود پرسیده‌اید: این پشم‌ها از کجا می‌آیند و چه اهمیتی دارد که آنها را پاک کنیم؟

اگر تا به حال این سوال برایتان پیش نیامده است، باید بدانید که برخی افراد به جدیت این مسئله می‌پردازند. به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۲، گراهام بارکر، یک استرالیایی، به دلیل مجموعه خنده‌دارش در سراسر جهان شناخته شد: او به مدت ۲۶ سال پشم‌های ناف خود را جمع‌آوری کرد و سپس آنها را بر اساس رنگ مرتب کرد. او تمام پشم‌های ناف خود را در بطری‌های مختلف قرار داد و در نهایت نامش در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد!

ناف پسمانده‌ای از رشته‌ی اتصال ما به مادر در دوران جنینی است، اما تا آخر عمر با ما می‌ماند و حتی در فعالیت‌های جنسی نقش دارد.

دانشمندان با بررسی نواحی ناف در نزدیک به ۵ هزار نفر، به این نتیجه رسیدند که موهای اطراف ناف، پشم‌های مرکزی را ایجاد می‌کنند. این بدان معناست که همه چیز در اطراف ناف ما، به ویژه الیاف لباس‌های ما با حرکت‌های شکم به آنجا جابه‌جا می‌شود و در آنجا جمع می‌شود. موهای بدن اصلیترین عامل در کنده شدن الیاف لباس‌ها هستند.

دکتر شارلوت دوار، یک پزشک بلژیکی، درباره این گلوله‌های پشمی مرموز می‌گوید: “از طریق آزمایشات علمی متوجه شدیم که این گلوله‌های پشمی در واقع توده‌هایی از الیاف لباس، مو، باکتری، پوست مرده و عرق هستند. همچنین مشخص شده که ناف محلی است که باکتری‌هایی که نباید از آن نادیده گرفته شوند، پرورش می‌یابند. براساس یکی از مطالعات دانشمندان، در متوسط هر ناف حدود هزار و ۴۰۰ باکتری وجود دارد.”

به طور کلی، داشتن دو شرط زیر برای ایجاد گلوله‌های پشمی لازم است: موهای چگال و ناف توخالی. دکتر دوار تاکید می‌کند که ۹۰ درصد از مردم ناف فروخورده و ۱۰ درصد ناف برون‌زده دارند.

علاوه بر این، مردان بیشتر از زنان میزبان این گلوله‌های پشمی هستند، زیرا موهای آن‌ها در ناحیه ناف بلندتر و چگال‌تر است. ناف مردانی که به تازگی افزایش وزن داشته‌اند نیز بیشتر از بقیه پشم درست می‌کند. همچنین، لباس‌های جدید بیشتر از لباس‌های قدیمی منجر به ایجاد پشم در ناف می‌شوند.

بهداشت ناف

بهداشت ناف

یک نکته‌ای که معمولاً فراموش می‌شود این است که تمیز کردن ناف باید بخشی از بهداشت روزانه ما باشد. برای تمیز کردن ناف، کافی است با یک گوش پاک‌کن آغشته به محلول تمیز‌کننده یا میسلارواتر، آن را پاک کنید.

همچنین می‌توانید با انگشت آغشته به روغن نارگیل، ناف را تمیز کنید. سپس برای تمیز کردن بیشتر، با یک گوش‌پاک‌کن پنبه‌ای تمیز را روی آن بکشید تا روغن باقیمانده هم پاک شود.

در صورت رعایت نکردن بهداشت ناف، ممکن است به خطر ابتلا به امفالولیت بیفتید که عبارت است از تجمع کراتین، بقایای پوست مرده و بقایای چربی‌های پوستی که در ناف جمع می‌شوند. در این صورت، باید با آنتی‌بیوتیک‌هایی که توسط پزشک تجویز شده است، عفونت ایجاد شده را درمان کنید.

Admin

پست های مرتبط

ترک 4 عادت صبحگاهی مخرب

بهتر است این چهار عادت صبحگاهی را کاملاً ترک کنید تا شادی…

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تأثیر ملحفه‌ها بر ایجاد اگزما در پوست

پتوهایی که از جنس نایلون، پلی‌استر یا اسپندکس، نوعی فیبر مصنوعی، ساخته…

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اهمیت ویتامین B۱ برای سلامت قلب

از بسیاری از ویتامین‌ها بهره‌برداری شده و اثرات مفید آنها برای سلامتی…

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید