صفحه اصلی > سبک زندگی و مهارت زندگی و خانواده : داستان عجیب فروش اسپرم در تهران

داستان عجیب فروش اسپرم در تهران

داستان عجیب فروش اسپرم

افرادی در ایران وجود دارند که با فروش اسپرم یا تخمک، درآمدی قابل توجه کسب می‌کنند! جذابیت این داستان این است که می‌توانید با این کار، درآمدی عظیم بدست آورید. خرید و فروش اسپرم و تخمک در ایران هنوز به صورت رسمی قانونی نیست و هزینه‌های دقیقی برای آن مشخص نشده است. تبلیغاتی که برخی در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهند و خود را به عنوان مراکز معتبر علمی کشور معرفی می‌کنند، دروغ است.

سن اهدا کننده اسپرم بهتر است کمتر از ۳۰ سال باشد، بدون تفاوت مجرد یا متاهل. کیفیت اسپرم باید عالی و سالم باشد که با آزمون‌های مشخص می‌شود. همچنین اهدا کننده نباید به بیماری‌های ایدز و هپاتیت مبتلا باشد.

با دریافت اسپرم اهدایی، ۵۰ درصد ویژگی‌های ارثی نوزاد به مادر و ۵۰ درصد به اهدا کننده می‌رسد و تلاش می‌شود که اهدا کننده، شبیه شوهر انتخاب شود تا کودک شباهتی به والدین داشته باشد.

هر ساله ده‌ها هزار نفر به جامعه زوج‌های نابارور اضافه می‌شوند. خرید و فروش اسپرم و تخمک و رحم اجاره‌ای، گزینه‌هایی برای زوج‌های نابارور و افرادی که از این راه درآمد کسب می‌کنند، محسوب می‌شود.

گرفتن اسپرم و انجام لقاح مصنوعی یکی از موضوعاتی است که در پژوهشگاه رویان مورد بررسی قرار دارد. برای خرید و فروش اسپرم، شرایط بدنی اهدا کننده اهمیت دارد. اهدای اسپرم و تخمک نیز دارای شرایط خاصی است.

خرید و فروش اسپرم در مراکز باروری و ناباروری کشور انجام نمی‌شود. اهدای جنین، اهدای تخمک و رحم اجاره‌ای، بر اساس قوانین شرعی و وزارت بهداشت و نامه از دادگستری صورت می‌گیرد. برخی از زوج‌ها به دلیل ناباروری، در معرض طلاق قرار گرفته‌اند که این چالش‌های اقتصادی و فرهنگی برای ایران در آینده با مسئله پیری جمعیت روبرو خواهد شد.

ناباروری امروزه قابل درمان است و بسیاری از زوج‌های نابارور با روش‌های مختلف باروری که در مراکز جامع باروری و ناباروری انجام می‌شود، به فرزند داری می‌رسند.

بعضی از افراد در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغاتی در زمینه خرید و فروش اسپرم مدل‌ها و ورزشکاران و سلبریتی‌ها را انجام می‌دهند و برخی از افراد هم درگیر این تبلیغات می‌شوند. خرید و فروش اسپرم در برخی از کلینیک‌های پزشکی در مناطق مختلف کشور، به کسب و کاری پرسود تبدیل شده است.

فروش اسپرم در ایران

پژوهشگاه رویان همواره خرید و فروش اسپرم را تکذیب کرده است. اما در برخی کلینیک‌ها، شایعاتی درباره فروش اسپرم مدل‌ها و سلبریتی‌ها با قیمت‌های بسیار بالا شنیده می‌شود! البته صحت این شایعات از منابع رسمی تایید نشده است. در پی استفتائاتی که از مراجع صورت گرفته، احکام شرعی خرید و فروش اسپرم بیان شده است.

خرید و فروش اسپرم از طریق برخی کلینیک‌های شمال تهران با قیمت‌های بالا صورت می‌پذیرد. طبق اعلام رهبری، تلقیح زن از طریق نطفه مرد نامحرم بلا اشکال اعلام شده است. آیت الله سیستانی نیز توضیح داده‌اند که اگر اسپرم مردی دیگر وارد رحم زن شود، قطعاً جایز نیست، اما اگر تخمک زن با اسپرم مردی دیگر خارج از رحم بارور شود و سپس در رحم او قرار گیرد، حرام نیست.

ناباروری به دلایل مختلفی از جمله مشکلات مردانه، نیمی از عوامل ناباروری زوج‌ها را تشکیل می‌دهد. مشکلات مردانه ناباروری معمولاً در قالب اختلالات اسپرمی نشان داده می‌شود که با آزمون‌های مخصوص بررسی می‌شود. در هر میلی‌لیتر از مایع منی، باید حداقل ۱۵ میلیون اسپرم وجود داشته باشد. از مشکلاتی که می‌تواند به ناباروری مردان منجر شود، می‌توان به واریکوسل، تحت تاثیر قرار گرفتن از معرض حرارت، مواجهه با سموم و امواج مضر و استرس اشاره کرد.

لقاح مصنوعی یک فرآیند است که در آن، تخمک‌های بارور را از بدن زن جمع‌آوری کرده و با اسپرم‌های بارور مرد در آزمایشگاه، جنین‌سازی می‌کنند. این اسپرم‌های بارور گاهی از سلبریتی‌ها باشند که قیمت‌هایی بسیار بالایی برای آن‌ها در کلینیک‌های تهران تعیین می‌شود.

Admin

پست های مرتبط

۱۱ توصیه برای استفاده نکردن از جوش شیرین

همه ما از کاربردهای جذاب سرکه و جوش شیرین در نظافت و…

راز ازدواج پنهانی مرد برق‌گرفته

راز ازدواج پنهانی مردی که در حال تعمیر کولر بود و جان…

طرح جنجالی اروپا برای اخراج مهاجران

وزرای کشور اتحادیه اروپا در جلساتی که امروز و فردا در بلژیک…

دیدگاهتان را بنویسید